Thursday, November 21, 2019

კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრები


კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრები



ელექტრონული სასწავლო რესურსების შექმნა

მასწავლებლებთან სამუშაო შეხვედრების გეგმა
შეხვედრების ორგანიზატორი: ლენა კაპატაძე
შეხვედრის ადგილი: ისრითის საჯარო სკოლა
შეხვედრების ციკლი: 3 შეხვედრა
შეხვედრის თემა: ელექტრონული სასწავლო რესურსის შექმნა
შეხვედრის მიზანი: კოლეგებისათვის სასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკის გაცნობა და სწავლება

შეხვედრის თარიღი: 2019-09-28:  2019-10-22 2019.11.21                                                               
  შეხვედრის დრო: 15:00;   15:00;   15:00 
           


                    
შეხვედრის ორგანიზატორის სახელი და გვარი: ლენა კაპატაძე

მონაწილე მასწავლებლების რაოდენობა: 8.
დასწრრების ფურცელი
#
მასწავლებლის სახელი გვარი
სამუშაო შეხვედრებზე
დასწრება
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია
28.09           22.10        21.11
1.
ადეიშვილი  მინელი
+
+
+
595096226



2.
გაბუნია გიორგი
 +
+
+





3
ხურციძე ნაირა
+
+
+
595643674



4.
პეტრენკო სვეტლანა
+
+
+
595676436



5

მაღლაკელიძე ეკატერინე
+

+

+

577643614
6
კაპატაძე ლენა
+

+                   +
599643641
7

მჟავანაძე მაკა
+

+
+
599126436
8
გოგორიშვილი მარიზა
+

+
+
595643682








შეხვედრები


N
კრიტერიუმები
შინაარსი
1.
შეხვედრის მიზანი
სასწავლო რესურსის შექმნა
შეხვედრის აქტუალობა
სასწავლო რესურსის შექმნა მასწავლებლებში იწვევს დაბნეულობას, ამიტომ აღნიშნული საკითხი მოითხოვს საფუძვლიან განხილვასა და შესწავლას. სწორედ ამ ნიადაგზე გადაწყდა სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება  სკოლაში. ამასთან, სკოლის საჭიროების კვლევის ფარგლებში, კითხვარების შევსებისას მათ გამოყვეს ეს საკითხი პრიორიტეტულად. შესაბამისად, აქტუალობაც აქედან მომდინარეობს: კოლეგების სურვილი და საჭიროება.
2.
შეხვედრაზე განსახილველი საკითხების განსაზღვრა
შეხვედრა N1
სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება
შეხვედრა N2
ელექტრონული სასწავლო რესურსები
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება
რესეურსის შექმნის ტექნიკის გაცნობა და ათვისება
შეხვედრა N3
პრაქტიკული სამუშაო: შეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოს: წარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.



3.
მისაღწევი შედეგი
შეხვედრის მონაწილე მასწავლებლები ისწავლიან  სასწავლო რესურსის მიზნობრივ შექმნას

















































კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებში მონაწილე
მასწავლებლის რეფლექსია

მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: მინელი ადეიშვილი
შეხვედრის / შეხვედრების თარიღი:      2019-09-28:  2019-10-22 2019.11.21                                                               

შეხვედრის / შეხვედრების თემა:   სასწავლო რესურსი
შეხვედრის / შეხვედრების  მიზანისასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკის გაცნობა და  სწავლება
შეხვედრის ორგანიზატორის სახელი, გვარი: ლენა კაპატაძე




გთხოვთ მოკლედ აღწეროთ შეხვედრის / შეხვედრების მსვლელობა და განხილული საკითხები.



შეხვედრა 1.

სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება

შეხვედრის ორგანიზატორმა ლენა კაპატაძემ გაგვაცნო სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსი,
ელექტრონული რესურსები:
1) კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები;
2) საგანმანათლებლო ვებ-გვერდი;
3) სასწავლო მიზნით შექმნილი მულტიმედიური პროდუქტები (მაგ., ვიდეორგოლიფილმი,აუდიოჩანაწერი / აუდიოწიგნიანიმაცია...)
თვალსაჩინოება:
1) პლაკატი (ტაბულასქემაცხრილი...);
2) რუკა/ატლასი;
3) მასალა საგანმანათლებლო თამაშებისათვის (მაგ., მოძრავი ანბანილოტო...);
4) მასალების კოლექცია (მაგალითადმინერალებიძველი მონეტებიჰერბარიუმი...);
5) დანადგარი / ხელსაწყო/მაკეტი/დეკორაცია;
6) ინტერაქტიური პრეზენტაცია Power Point-ის გამოყენებით და დაგვიხასიათა ეს რესურსები თავისი დადებითი და  უარყოფითი მხარეებით.









რესურსის ტიპი
პლაკატები, დიაგრამები, სქემები, რუკები
დადებითი მხარეები








უარყოფითი მხარე
1. ხშირად გამოიყენება სპეციფიკური საილუსტრაციო მიზნებისათვის.
დამახსოვრების ხარისხი იზრდებარადგან ინფორმაცია შედის ორი -
აუდიალური და ვიზუალური - გზით;
2. გამოიყენება ყველა სასწავლო საგანსა და მეთოდით მუშაობის დროს;
3. სასწავლო გარემოს უფრო საინტერესოსა და მიმზიდველს ხდის (თუ
დიდხანს არ კიდია კედელზე);
4. ადვილი შესანახია;
5. დიდია საკითხის მიმართ მოსწავლეთა ინტერესისაღძვრის ალბათობა.

მალე ცვდება;
2. ხშირი გამოყენების შემთხვევაში მოსწავლის თვალიეჩვევა და მოსა-
ბეზრებელი ხდება;         
3. თუ დიდი ფორმატისააგამოიყენება მხოლოდ საერთოსაკლასო მუშა-
ობისას;
4. მხედველობის პრობლემის მქონე ან მოშორებით მსხდომიმოსწავლე-
ებისათვის ძნელად აღსაქმელია.
რესურსის ტიპი
მოდელები მაკეტები
დადებითი მხარეები


უარყოფითი მხარეები
1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. იძლევა რეალობის შთამბეჭდავი ვიზუალიზაციისშესაძლებლობას

1. რთულია და შეიძლება ძვირიც მისი დამზადება;
2. სიდიდიდან და მასალიდან გამომდინარე შეიძლება იყოსძნელი შესა-
ნახი;
3. შეიძლება შეიცავდეს საფრთხის შემცველ დეტალებს
რესურსის ტიპი
ტექნიკური აღჭურვილობა, დანადგარები, აპარატურა
დადებითი მხარეები





უარყოფითი მხარეები
1. მოსწავლეებს აძლევს საშუალებას გამოსცადონჰიპოთეზებიდააკვირ-
დნენროგორ მუშაობს დანადგარი ან აპარატურაპრაქტიკაში;
2. მოსახერხებელია როგორც ინდივიდუალურიისეჯგუფური მუშაობის
დროს;
3. შესაძლებელია მისი მრავალჯერადი გამოყენება

1. დასამზადებლად რთულია და შეიძლება დაჯდეს ძვირი;
2. რთულია მისი ხშირად გამოყენებათუ მოითხოვს დიდფართსა და
დროს;
3. რთულია შესანახადრადგან საჭიროებს სპეციალურსათავსოს

რესურსის ტიპი
მასალების კოლექცია
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. იძლევა სხვადასხვა საგნის შინაარსის უკეთ გაგებისშესაძლებლობას;
2. აღძრავს ცნობისმოყვარეობასა და ინტერესს;
3. უბიძგებს მოსწავლეებს ჰიპოთეზების გამოთქმისაკენ დაეხმარება მათ
ყურადღების კონცენტრაციაში;
4. გამოიყენება არაერთჯერადად;
5. მისი გამოყენება შეიძლება სხვადასხვა ასაკისმოსწავლეებთან და
სხვადასხვა საგანში

1. შეგროვება მოითხოვს ხანგრძლივ დროს;
2. მოპოვება შესაძლებელია დაკავშირებული იყოსსირთულეებთან;
3. ძნელი შესანახია;
4. საჭიროებს ზუსტ აღრიცხვასა და კატალოგიზაციას.
რესურსის ტიპი
აუდიო საშუალებები

დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. იძლევა ჩაწერილი მასალების (მაგალითად,ინტერვიუებისმუსიკალუ-
რი ჩანაწერების და სხვ.) მოსმენის საშუალებას;
2. იძლევა რეალური პიროვნებების გამოცდილებისგაცნობისა და მათგან
ინფორმაციის მოსმენის საშუალებას;
3. მასწავლებელს შეუძლია გააკეთოს სპეციფიკური ამბებისჩანაწერი,
როგორც საილუსტრაციო მაგალითი;
4. განსაკუთრებით ეფექტიანია ენის სწავლების დროს.

1. მომზადებაჩაწერა და რედაქტირება მოითხოვს დროსა და ძალისხ-
მევას;
2. იმისათვისრომ მისი გამოყენება შეძლონ მცირეჯგუფებმასაჭიროა
საკმარისი რაოდენობა;
3. მოითხოვს ზუსტ კატალოგიზაციას.




შეხვედრა 2

22/10/2019 წელი

შეხვედრა 2. ვისაუბრეთ ელექტრონული სასწავლო რესურსების ირგვლივ  და შევაფასეთ ისინი
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება

რესურსის ტიპი
კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდსაგნის
მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხი(ვიზუალური,
აუდიალურიკინესთეტიკური);
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს.

1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დასაუფლებლად;
2. საჭიროებს შესაბამის კომპიუტერულ ტექნიკას და დენისმუდმივ წყა-
როს.
რესურსის ტიპი
საგანმანათლებლო ვებგვერდი
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. იძლევა სხვადასხვა სახის ინფორმაციისტექსტების,სურათებისვიდეო
და აუდიომასალის გამოქვეყნებისდამატებისა დარედაქტირების
საშუალებას;
2. იძლევა იმის კონტროლის საშუალებასთუ ვის მიუწვდებაგანთავსე-
ბულ ინფორმაციაზე ხელი;
3. შესაძლებელია ინფორმაციის გაზიარება როგორცმხოლოდ ერთი
კონკრეტული მოსწავლისათვისისე ფართოაუდიტორიისათვის.

1. საჭიროებს სპეციალურ მომზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების დაუფლებაში;
2. საჭიროებს დიდ დროს;
3. არსებობს ვებგვერდზე არასანდო ინფორმაციისმოხვედრის საფრთხე.
რესურსის ტიპი
მულტიმედიური პროდუქტები: ვიდო რგოლი, ფილმი, აუდიო ჩანაწერი, აუდიო წიგნი....
დადებითი მხარეები






უარყოფითი მხარეები
1. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს ხალისით;
2. მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და,საერთოდსაგნის მიმართ;
3. სასწავლო მასალის აღქმაში ჩართულია სხვადასხვა არხიდაშესაბამი-
სადდამახსოვრების ხარისხიც მაღალია;
4. აკმაყოფილებს განსხვავებული სწავლის სტილისა დაინტელექტის
მოსწავლეების მოთხოვნილებებს

1. ტექნიკურად რთული შესასრულებელია და მოითხოვსსპეციალურ მომ-
ზადებას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებისდაუფლებაში;
2. მოითხოვს დიდ დროს და მუდმივ განახლებას

 შეხვედრის ორგანიზატორმა გაგვაცნო რესეურსის შექმნის ტექნიკა და ათვისება
Power point - ში დავალებების შესაქმნელად აუცილებელია სატიტულო გვერდის შევსება, მეორე გვერდზე კი ნათლად და მკაფიოდ ჩამოყალიბებული ინსტრუქცია უნდა განვათავსოთ. დანარჩენ სლაიდებზე დავალებებს წარმოვადგენთ. ორგანიზატორმა ყველა ის თანმიმდევრობა აგვიხსნა , რითაც შევძლებთ სწორი პასუხის არჩევისას შემდეგ გვერდზე გადასვლას. გვასწავლა სხვადასხვა ანიმაციების გაკეთება მომხმარებლის ანიმაციის ჩათვლით და ჰიპერბმულების დადებით.

21/11/2019 წელი

შეხვედრა 3.

პრაქტიკული სამუშაოშეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოსწარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.
კომპიუტერულ ლაბორატორიაში ვიმუშავეთ პრაქტიკულად, დავიწყეთ სასწავლო რესურსის - ტესტების  შექმნა power point- ში  და  სახლში დავასრულეთ. ყოველ გაურკვეველ საკითხზე ვიღებდით სათანადო ამომწურავ უკუკავშირს ლენა კაპატაძისგან.შემდგომ შეხვედრაზე მოვახდინეთ ჩემი სასწავლო რესურსისტესტური დავალებები მათემატიკაში“  პრეზენტაცია, რამაც კოლეგების მოწონება და დადებითი შეფასება დაიმსახურა.
როგორ დაგეხმარათ აღნიშნულ შეხვედრაში / შეხვედრებში მონაწილეობა თქვენს პროფესიულ საქმიანობაში?
გაკვეთილის ეფექტურად წარმართვისთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს დამხმარე ვიზუალურ მასალას,ამიტომ  მოსწავლეებს  ხშირად  ვთავაზობ  ისეთ დავალებებს , რომელიც საჭიროებს  ტექნოლოგიების გამოყენება, მაგ. ტესტირება კომპიუტერის დახმარებით.
ჩემი power point - ში  შექმნილი სასწავლო რესურსი ტესტები მათემატიკაში გამოვიყენე გაკვეთილზე მე-6 კლასში წილადების შესწავლილი თემის განსამტკიცებლად.   საშულო სირთულის ტესტები   მოსწავლეთა ინტერესებზე, საჭიროებებზე და შესაძლებლობებზე იყო გათვლილი,  მათთვის გასაგებ ენაზე სათანადო ინსტრუქციით. მოსწავლეებმა უფრო მეტი  ხალისით შეასრულეს დავალება, ვიდრე ქაღალდზე დაწერილ ტესტზე. შედეგითაც კმაყოფილი დავრჩი,რადგან ტესტები საშუალებას აძლევდა მოსწავლეებს შეცდომის დაშვების შემთხვევაში კვლავ დაუბრუნდნენ იგივე დავალებას და თავიდან ეცადათ პასუხის გაცემა, სანამ სწორ პასუხს არ მიაგნებდნენ. ასე უკეთესად გაიმეორეს და განიმტკიცეს ნასწავლი მასალა.  მოსწავლეებს ძალიან მოეწონათ თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებით სწავლებავეცდები, მათი მოთხოვნები დავაკმაყოფილო და ხშირად შევთავაზო სასწავლო ელექტრონული რესურსები


როგორ გამოიყენებთ ამ შეხვედრაზე მიღებულ გამოცდილებას მოსწავლეების შედეგების
გასაუმჯობესებლად?
კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებზე მიღებული ცოდნა გამოვიყენე მოსწავლეზე ორიენტირებულ
 გაკვეთილებზე. შევქმენი ისეთი სასწავლო რესურსი მათემატიკის ტესტები, რომელმაც დააინტერესა მოსწავლეები, გაზარდა ინტერესი სწავლის მიმართ და მათ
 ხალისით შეძლეს ტესტების სახით მოცემულ დავალებების შესრულება. მოსწავლეებმა   უკეთ  
 აღიქვეს  და ისწავლეს,  რადგან გასაგებ ენაზე წარმოდგენილი ინსტრუქცია, ვიზუალურად  
კარგად გაფორმებული  ინფორმაცია,   ტექსტი   და ილუსტრაციები   შერწყმული იყო  
მოსწავლეთა    ყურადღების კონცენტრაციასთან.  ყოველივე  ეს     დაეხმარა მათ  საკითხების  უკეთ   გაგებაში.  ამაღლდა მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და საერთოდ
საგნის მიმართ.     მოსწავლეებმა  დამოუკიდებლად შეძლეს  დავალების შესრულება და მივიღეთ  დადებითი შედეგები, 90 % მა სწორად უპასუხა დასმულ შეკითხვებს.




გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთილის გეგმა მათემატიკაში - II კლასი   

მასწავლებლის სახელი და გვარი
 მინელი ადეიშვილი
პირადი ნომერი
საგანი
მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი
II
მოსწავლეთა რაოდენობა
17
გაკვეთილის თემა
ამოცანის ამოხსნა
გაკვეთილის მიზანი
·         მოსწავლემ ამოცანის პირობის მიხედვით განსაზღვროსთუ რა არის მოცემული და რა საძებნი;
·         მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად მოსწავლე ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან
მათ.დაწყ.: II.5. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება ამოცანის ამოხსნისას;


N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგნიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
1
საშინაო დავალების გამოკითხვა:
მოსწავლეებს წავაკითხებ საშინაო დავალებას, პარალელურად მოხდება შემოწმება და უკუკავშირის მიცემა.

მიზანი: მოსწავლის წინარე ცოდნის გააქტიურება.
კითხვა-პასუხი
საკლასო
წთ
2
საკლასო საუბარი:
მოსწავლეებს ვაცნობ გაკვეთილის მიზანს და შეფასების რუბრიკებს.

ამის შემდეგ მონიტორზე ვუჩვენებ ამოცაბას, რომელზედაც დაწერილია ამოცანა. მოსწავლეებთან ერთად გამოვყოფთ ამოცანის პირობასა და შეკითხვას. ამოვკრებთ მონაცემებს და ამოვხსნით მას.

მიზანი: მოსწავლეები წინარე ცოდნას დაუკავშირებენ ახალ მასალას.
კითხვა-პასუხი
საკლასო

კომპიუტერი,
მონიტორი,
10
წთ
3
ჯგუფური მუშაობა:
მოსწავლეებს ჯგუფებში სამუშაოდ ვურიგებ ფლიფჩარტს, რომელზედაც დაწერილია სხვადასხვა ამოცანები. მათ უნდა შეძლონ ამ ამოცანებში  პირობისა და შეკითხვის გამოყოფა, მონაცემების შეგროვება და მისი ამოხსნა.

მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ ძველი და ახალი მასალის ერთმანეთთან და კავშირებას, სოციალური უნარების განმტკიცებას.
ჯგუფური
ჯგუფური
ფლიფჩარტი
„ამოცანა“
15
წთ
4
შეძლეს ტესტების სახით მოცემული დავალების შესრულება, რომელიც, კომპიუტერებში წინასწარ ჩაუტვირთე

მიზანი: მოსწავლეები განამტკიცებენ მიღებულ ცოდნას
ინდივიდუალური
კომპიუტერი

წთ
5
შეჯამება-შეფასება:
მოსწავლეებს ვაძლევ მითითებას საშინაო დავალების შერულებისთვის, ვაფასებ და შეჯამებას ვახდენთ კითხვა-პასუხით

მიზანი: მოსწავლეები დასკვნის საფუძველზე გამოყოფენ იმ საკითხს, რაც დღეს შევისწავლეთ და განამტკიცებენ მას.
კითხვა-პასუხი
საკლასო
მოსწავლის რვეული
3





გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
          ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და  დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად;
          მოსწავლეს შრუძლია ამოცნის ამოხსნა




შეფასების რუბრიკა:
ამოცანის ამოხსნა
ძალიან კარგად
კარგად
საშუალოდ
თავისუფლად ამოიცნობს ამოცანაში მის პირობასა და შეკითხვას, შეუძლია ამოცანის ამოხსნა
თავისუფლად ამოიცნობს ამოცანის პირობასა და შეკითხვას, მითითების შემდეგ შეუძლია მისი ამოხსნა
მითითების შენდეგ ამოიცნობს ამოცანის პირობასა და შეკითხვას, უჭირს ამოცანის ამოხსნა

ჯგუფური  მუაობა:
ძალიან კარგად
კარგად
საშუალოდ
მოსწავლე აქტიურად თანამშრომლობს  ჯგუფის წევრებთან, გამოხატავს საკუთარ აზრს, უსმენს ჯგუფის წევრებს და იზიარებს მათ აზრს.
მოსწავლე ჩართულია ჯგუფურ მუაობაში, გამოხატავს საკუთარ აზრს,უსმენს ჯგუფის წევრებს, მაგრამ უჭირს მიღება და გაზიარება
უჭირს ჯგუფთან თანამშრომლობა, ვერ გამოხატავს საკუთარ აზრს



ამოცანა (ფლიფჩარტზე)
       სალომეს 15 ლარი აქვს, ანდრია კი- სალომეზე 5 ლარით მეტი. რამდენი ლარი აქვს ორივეს ერთად? 



ამოცანები ჯგუფებისთვის:

    ერთ თაროზე დევს 25 წიგნი. მეორე თაროზე კი 5 წიგნით მეტი, ვიდრე პირველზე. რამდენი წიგნი დევს ორივე თაროზე ერთად?

   ვანომ  დაიჭირა 23 თევზი. კახამ კი ვანოზე 3 თევზით ნაკლები. რამდენი თევზი დაიჭირა ორივემ ერთად?


    საბავშვო ბაღშისთვის იყიდეს 20 ბურთი და ბურთზე 2-ით მეტი თოჯინა. რამდენი სათამაშო იყიდეს სულ?


    პირველ დღეს  მაღაზიამ გაყიდა 33 ბუშტი. მეორე დღეს 3 ბუშტით ნაკლები, ვიდრე პირველ დღეს.  რამდენი ბუშტი გაყიდა მაღაზიამ ორივე დღეს ერთად?










No comments:

Post a Comment