კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრები
ელექტრონული
სასწავლო რესურსების შექმნა
მასწავლებლებთან სამუშაო შეხვედრების გეგმა
შეხვედრების
ორგანიზატორი: ლენა კაპატაძე
შეხვედრის
ადგილი: ისრითის საჯარო სკოლა
შეხვედრების
ციკლი: 3
შეხვედრა
შეხვედრის
თემა: ელექტრონული სასწავლო რესურსის შექმნა
შეხვედრის
მიზანი: კოლეგებისათვის
სასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკის გაცნობა და სწავლება
შეხვედრის
თარიღი: 2019-09-28:
2019-10-22 2019.11.21
შეხვედრის დრო:
15:00; 15:00; 15:00
შეხვედრის
ორგანიზატორის სახელი და გვარი: ლენა კაპატაძე
მონაწილე
მასწავლებლების რაოდენობა: 8.
დასწრრების ფურცელი
#
|
მასწავლებლის სახელი გვარი
|
სამუშაო შეხვედრებზე
დასწრება
|
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია
|
|||||
28.09 22.10 21.11
|
||||||||
1.
|
ადეიშვილი
მინელი
|
+
|
+
|
+
|
595096226
|
|||
2.
|
გაბუნია გიორგი
|
+
|
+
|
+
|
||||
3
|
ხურციძე ნაირა
|
+
|
+
|
+
|
595643674
|
|||
4.
|
პეტრენკო სვეტლანა
|
+
|
+
|
+
|
595676436
|
|||
5
|
მაღლაკელიძე ეკატერინე
|
+
|
+
|
+
|
577643614
|
|||
6
|
კაპატაძე ლენა
|
+
|
+ +
|
599643641
|
||||
7
|
მჟავანაძე მაკა
|
+
|
+
|
+
|
599126436
|
|||
8
|
გოგორიშვილი მარიზა
|
+
|
+
|
+
|
595643682
|
|||
შეხვედრები
N
|
კრიტერიუმები
|
შინაარსი
|
1.
|
შეხვედრის მიზანი
|
სასწავლო რესურსის შექმნა
|
შეხვედრის აქტუალობა
|
სასწავლო რესურსის შექმნა მასწავლებლებში იწვევს დაბნეულობას, ამიტომ აღნიშნული საკითხი მოითხოვს საფუძვლიან განხილვასა და შესწავლას. სწორედ ამ ნიადაგზე გადაწყდა სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება სკოლაში. ამასთან, სკოლის საჭიროების კვლევის ფარგლებში, კითხვარების შევსებისას მათ გამოყვეს ეს საკითხი პრიორიტეტულად. შესაბამისად, აქტუალობაც აქედან მომდინარეობს: კოლეგების სურვილი და საჭიროება.
|
|
2.
|
შეხვედრაზე განსახილველი საკითხების განსაზღვრა
|
შეხვედრა N1
სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება
|
შეხვედრა N2
ელექტრონული სასწავლო რესურსები
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება
რესეურსის შექმნის ტექნიკის გაცნობა და ათვისება
|
||
შეხვედრა N3
პრაქტიკული სამუშაო: შეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოს: წარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.
|
||
3.
|
მისაღწევი შედეგი
|
შეხვედრის მონაწილე მასწავლებლები ისწავლიან სასწავლო რესურსის მიზნობრივ შექმნას
|
კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებში მონაწილე
მასწავლებლის რეფლექსია
მონაწილე მასწავლებლის სახელი და გვარი: მინელი
ადეიშვილი
|
შეხვედრის / შეხვედრების თარიღი: 2019-09-28: 2019-10-22
2019.11.21
|
შეხვედრის / შეხვედრების თემა: სასწავლო რესურსი
|
შეხვედრის / შეხვედრების მიზანი: სასწავლო რესურსების შექმნის სხვადასხვა ტექნიკის გაცნობა და სწავლება
|
შეხვედრის ორგანიზატორის სახელი, გვარი: ლენა კაპატაძე
|
გთხოვთ მოკლედ აღწეროთ შეხვედრის / შეხვედრების მსვლელობა და განხილული საკითხები.
შეხვედრა 1.
სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსების გაცნობა და დახასიათება
შეხვედრის ორგანიზატორმა ლენა
კაპატაძემ გაგვაცნო სხვადასხვა სახის სასწავლო რესურსი,
. ელექტრონული რესურსები:
1) კომპიუტერული სასწავლო-საგანმანათლებლო თამაშები;
2) საგანმანათლებლო ვებ-გვერდი;
3) სასწავლო მიზნით შექმნილი მულტიმედიური პროდუქტები (მაგ., ვიდეორგოლი, ფილმი,აუდიოჩანაწერი / აუდიოწიგნი, ანიმაცია...)
თვალსაჩინოება:
1) პლაკატი (ტაბულა, სქემა, ცხრილი...);
2) რუკა/ატლასი;
3) მასალა საგანმანათლებლო თამაშებისათვის (მაგ., მოძრავი ანბანი, ლოტო...);
4) მასალების კოლექცია (მაგალითად, მინერალები, ძველი მონეტები, ჰერბარიუმი...);
5) დანადგარი / ხელსაწყო/მაკეტი/დეკორაცია;
6) ინტერაქტიური პრეზენტაცია Power Point-ის გამოყენებით
და დაგვიხასიათა
ეს რესურსები თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეებით.
შეხვედრა 2
22/10/2019 წელი
შეხვედრა 2. ვისაუბრეთ ელექტრონული სასწავლო რესურსების ირგვლივ და შევაფასეთ ისინი
ელექტრონული სასწავლო რესურსების შეფასება
შეხვედრის ორგანიზატორმა გაგვაცნო რესეურსის შექმნის ტექნიკა და ათვისება
Power
point - ში დავალებების შესაქმნელად აუცილებელია სატიტულო გვერდის შევსება, მეორე გვერდზე კი ნათლად და მკაფიოდ ჩამოყალიბებული ინსტრუქცია უნდა განვათავსოთ. დანარჩენ სლაიდებზე დავალებებს წარმოვადგენთ. ორგანიზატორმა ყველა ის თანმიმდევრობა აგვიხსნა , რითაც შევძლებთ სწორი პასუხის არჩევისას შემდეგ გვერდზე გადასვლას. გვასწავლა სხვადასხვა ანიმაციების გაკეთება მომხმარებლის ანიმაციის ჩათვლით და ჰიპერბმულების დადებით.
21/11/2019 წელი
შეხვედრა 3.
პრაქტიკული სამუშაო: შეხვედრის მონაწილე პედაგოგები პრაქტიკულად განახორციელებენ წინა შეხვედრებზე განხილულ სამუშაოს: წარმოადგენენ ნასწავლის მიხედვით საკუთარ საგნებში შექმნილ ელრესურსსა და მის რეფლექსიას.
კომპიუტერულ ლაბორატორიაში ვიმუშავეთ პრაქტიკულად, დავიწყეთ სასწავლო რესურსის - ტესტების შექმნა power point- ში და სახლში დავასრულეთ. ყოველ გაურკვეველ საკითხზე ვიღებდით სათანადო ამომწურავ უკუკავშირს ლენა კაპატაძისგან.შემდგომ შეხვედრაზე მოვახდინეთ ჩემი სასწავლო რესურსის “ ტესტური დავალებები მათემატიკაში“ პრეზენტაცია, რამაც კოლეგების მოწონება და დადებითი შეფასება დაიმსახურა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
როგორ დაგეხმარათ აღნიშნულ შეხვედრაში / შეხვედრებში მონაწილეობა თქვენს პროფესიულ საქმიანობაში?
გაკვეთილის ეფექტურად წარმართვისთვის დიდი მნიშვნელობა აქვს დამხმარე ვიზუალურ მასალას,ამიტომ მოსწავლეებს ხშირად ვთავაზობ ისეთ დავალებებს , რომელიც საჭიროებს ტექნოლოგიების გამოყენებას, მაგ. ტესტირება კომპიუტერის დახმარებით.
ჩემი power point - ში შექმნილი სასწავლო რესურსი ტესტები მათემატიკაში
გამოვიყენე
გაკვეთილზე
მე-6 კლასში წილადების შესწავლილი
თემის განსამტკიცებლად.
საშულო სირთულის ტესტები მოსწავლეთა
ინტერესებზე,
საჭიროებებზე
და შესაძლებლობებზე
იყო გათვლილი, მათთვის გასაგებ ენაზე სათანადო ინსტრუქციით.
მოსწავლეებმა
უფრო მეტი ხალისით შეასრულეს დავალება, ვიდრე ქაღალდზე დაწერილ ტესტზე. შედეგითაც კმაყოფილი დავრჩი,რადგან ტესტები საშუალებას
აძლევდა მოსწავლეებს
შეცდომის დაშვების შემთხვევაში
კვლავ დაუბრუნდნენ
იგივე დავალებას და თავიდან ეცადათ პასუხის გაცემა, სანამ სწორ პასუხს არ მიაგნებდნენ.
ასე უკეთესად გაიმეორეს და განიმტკიცეს
ნასწავლი მასალა. მოსწავლეებს
ძალიან მოეწონათ თანამედროვე
ტექნოლოგიების
გამოყენებით
სწავლება. ვეცდები, მათი მოთხოვნები
დავაკმაყოფილო
და ხშირად შევთავაზო სასწავლო ელექტრონული
რესურსები.
|
როგორ გამოიყენებთ ამ შეხვედრაზე მიღებულ გამოცდილებას მოსწავლეების შედეგების
გასაუმჯობესებლად?
კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრებზე მიღებული ცოდნა გამოვიყენე მოსწავლეზე ორიენტირებულ
გაკვეთილებზე. შევქმენი ისეთი სასწავლო რესურსი მათემატიკის ტესტები, რომელმაც დააინტერესა მოსწავლეები, გაზარდა ინტერესი სწავლის მიმართ და მათ
ხალისით შეძლეს ტესტების სახით მოცემულ დავალებების შესრულება. მოსწავლეებმა უკეთ
აღიქვეს და ისწავლეს, რადგან გასაგებ ენაზე წარმოდგენილი ინსტრუქცია, ვიზუალურად
კარგად გაფორმებული ინფორმაცია, ტექსტი და ილუსტრაციები შერწყმული იყო
მოსწავლეთა ყურადღების კონცენტრაციასთან. ყოველივე ეს დაეხმარა მათ საკითხების უკეთ გაგებაში. ამაღლდა მოტივაცია შესასწავლი საკითხის და საერთოდ
, საგნის მიმართ. მოსწავლეებმა დამოუკიდებლად შეძლეს დავალების შესრულება და მივიღეთ დადებითი შედეგები, 90
% მა სწორად უპასუხა დასმულ შეკითხვებს.
|
გაკვეთილის გეგმები
გაკვეთილის გეგმა მათემატიკაში - II კლასი
მასწავლებლის
სახელი და გვარი
|
მინელი
ადეიშვილი
|
პირადი
ნომერი
|
|
საგანი
|
მათემატიკა
|
სწავლების
საფეხური/კლასი
|
II
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა
|
17
|
გაკვეთილის
თემა
|
ამოცანის ამოხსნა
|
გაკვეთილის
მიზანი
|
· მოსწავლემ ამოცანის პირობის მიხედვით განსაზღვროს, თუ რა არის მოცემული და რა საძებნი;
· მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად მოსწავლე ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს.
|
გაკვეთილის
თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან
|
მათ.დაწყ.: II.5. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება ამოცანის ამოხსნისას;
|
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგნიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
|
1
|
საშინაო დავალების გამოკითხვა:
მოსწავლეებს წავაკითხებ საშინაო დავალებას,
პარალელურად მოხდება შემოწმება და უკუკავშირის მიცემა.
მიზანი: მოსწავლის წინარე ცოდნის გააქტიურება.
|
კითხვა-პასუხი
|
საკლასო
|
5 წთ
|
|
2
|
საკლასო საუბარი:
მოსწავლეებს ვაცნობ გაკვეთილის მიზანს და
შეფასების რუბრიკებს.
ამის შემდეგ მონიტორზე ვუჩვენებ ამოცაბას, რომელზედაც
დაწერილია ამოცანა. მოსწავლეებთან ერთად გამოვყოფთ ამოცანის პირობასა და
შეკითხვას. ამოვკრებთ მონაცემებს და ამოვხსნით მას.
მიზანი: მოსწავლეები წინარე ცოდნას დაუკავშირებენ
ახალ მასალას.
|
კითხვა-პასუხი
|
საკლასო
|
კომპიუტერი,
მონიტორი,
|
10
წთ
|
3
|
ჯგუფური მუშაობა:
მოსწავლეებს ჯგუფებში სამუშაოდ ვურიგებ
ფლიფჩარტს, რომელზედაც დაწერილია სხვადასხვა ამოცანები. მათ უნდა შეძლონ ამ
ამოცანებში პირობისა და შეკითხვის გამოყოფა, მონაცემების შეგროვება და
მისი ამოხსნა.
მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ ძველი და ახალი
მასალის ერთმანეთთან და კავშირებას, სოციალური უნარების განმტკიცებას.
|
ჯგუფური
|
ჯგუფური
|
ფლიფჩარტი
„ამოცანა“
|
15
წთ
|
4
|
შეძლეს ტესტების სახით მოცემული დავალების შესრულება, რომელიც, კომპიუტერებში წინასწარ ჩაუტვირთე
მიზანი: მოსწავლეები განამტკიცებენ მიღებულ
ცოდნას
|
ინდივიდუალური
|
კომპიუტერი
|
7 წთ
|
|
5
|
შეჯამება-შეფასება:
მოსწავლეებს ვაძლევ მითითებას საშინაო დავალების
შერულებისთვის, ვაფასებ და შეჯამებას ვახდენთ კითხვა-პასუხით
მიზანი: მოსწავლეები დასკვნის საფუძველზე
გამოყოფენ იმ საკითხს, რაც დღეს შევისწავლეთ და განამტკიცებენ მას.
|
კითხვა-პასუხი
|
საკლასო
|
მოსწავლის რვეული
|
3
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
• ეფუძნება
პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის
გასაცემად;
• მოსწავლეს შრუძლია ამოცნის ამოხსნა
შეფასების
რუბრიკა:
ამოცანის ამოხსნა
ძალიან კარგად
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
თავისუფლად ამოიცნობს ამოცანაში მის პირობასა და
შეკითხვას, შეუძლია ამოცანის ამოხსნა
|
თავისუფლად ამოიცნობს ამოცანის პირობასა და
შეკითხვას, მითითების შემდეგ შეუძლია მისი ამოხსნა
|
მითითების შენდეგ ამოიცნობს ამოცანის პირობასა და
შეკითხვას, უჭირს ამოცანის ამოხსნა
|
ჯგუფური მუშაობა:
ძალიან კარგად
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
მოსწავლე
აქტიურად თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან, გამოხატავს საკუთარ აზრს,
უსმენს ჯგუფის წევრებს და იზიარებს მათ აზრს.
|
მოსწავლე
ჩართულია ჯგუფურ მუშაობაში, გამოხატავს
საკუთარ აზრს,უსმენს ჯგუფის წევრებს, მაგრამ უჭირს მიღება და გაზიარება
|
უჭირს
ჯგუფთან თანამშრომლობა, ვერ გამოხატავს საკუთარ აზრს
|
ამოცანა
(ფლიფჩარტზე)
სალომეს 15 ლარი აქვს, ანდრია კი- სალომეზე 5 ლარით მეტი. რამდენი ლარი აქვს
ორივეს ერთად?
ამოცანები
ჯგუფებისთვის:
ერთ თაროზე დევს 25 წიგნი. მეორე თაროზე კი 5 წიგნით მეტი, ვიდრე პირველზე.
რამდენი წიგნი დევს ორივე თაროზე ერთად?
ვანომ დაიჭირა 23 თევზი. კახამ კი ვანოზე 3 თევზით ნაკლები. რამდენი თევზი
დაიჭირა ორივემ ერთად?
საბავშვო ბაღშისთვის იყიდეს 20 ბურთი და ბურთზე 2-ით მეტი თოჯინა. რამდენი
სათამაშო იყიდეს სულ?
პირველ დღეს მაღაზიამ გაყიდა 33 ბუშტი. მეორე დღეს 3 ბუშტით ნაკლები, ვიდრე
პირველ დღეს. რამდენი ბუშტი გაყიდა მაღაზიამ ორივე დღეს ერთად?
No comments:
Post a Comment